گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

کاتب: دائمی شدن برخی"مقررات مالی"توان مدیران استانی را بالا می برد

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قوانین تبصره های بودجه 94 از یکشنبه هفته آینده تحت عنوان بخشی از مقررات مالی دولت در دست کار مجلس قرار می گیرد،گفت: دائمی شدن برخی قوانین قدرت تصمیم گیری مدیران استانی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، دکتر غلامرضا کاتب در مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی گرمسار اظهار کرد:

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه توکل به خداوند و توجه به مردم در تمام امور سبب موفقیت دائمی مسئولان در وظایف محوله خواهد شد افزود: اگر هر حرکت و فعالیتی در راستای اراده و نیت فردی باشد حتی اگر موفقیتی نیز حاصل شود مداوم نخواهد بود و زمانی این موفقیت مستمر ،موثر و مفید میشود که کارها برای رضای خدا و در جهت حل مشکلات مردم باشد.

کاتب تصریح کرد: بسیاری از افراد در طول تاریخ بشری با سر دادن شعارها و پیام های مختلف آمده اند اما نام و نشانی از آنها در طول تاریخ نیست و آثار ماندگاری نداشته اند اما انقلاب امام خمینی چون هم وجهه خدایی و هم وجهه مردمی داشت ماندگار شد و تا اعصار مختلف نیز در ذهن و فکر مردم باقی خواهد ماند .

تورم به خوبی کنترل شده اما برای خروج از رکود به عزم ملی نیاز است

کاتب گفت: از روز یکشنبه پیش رو مجلس قوانین تبصره های بودجه 94 را تحت عنوان بخشی از مقررات مالی دولت در دست کار دارد که این بسیار مفید و نوید بخش است و در این بررسی ها تبصره های بودجه و برخی از قوانین دائمی خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید انضباطی در روند اجرایی نظام پولی و مالی کشور ایجاد شود تصریح کرد: متاسفانه برخی از قوانین ما در مقاطعی از زمان اجرا میشود که این نمی تواند اثر بخشی و نتیجه کافی را داشته باشند .

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: نظر اکثر نمایندگان مجلس بر این است که قوانین به صورت دائمی باشد به عنوان مثال طرح نظام سلامت که در حال دائمی شدن است.

کاتب ادامه داد: برخی از قوانین سالانه بوده و بسیاری از دستگاههای اجرایی برنامه بلند مدتی را برای اجرای آن اتخاذ نمیکردند اما با دائمی شدن این قوانین اختیارات خوبی به شوراهای برنامه ریزی استانی و شهرستانها داده می شود و این سبب افزایش قدرت تصمیم گیری مدیران شهرستانی و استانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران استانی باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند و از ظرفیت ها و توانمندی های آن به خوبی بهره مند شوند.

کاتب همچنین با اشاره به بحث تورم گفت: بحمدالله تورم به خوبی کنترل شده و فعالیت ها برای کنترل این بخش مثمر ثمر واقع شده اما در بحث خروج از رکود هنوز راه بسیاری مانده و حل این معضل به عزم ملی و حمایت همه جانبه همه آحاد مردم و مسوولان نیاز دارد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور بندرآبادی مدیرکل انتخابات استانداری سمنان و جمعی از مسئولان اجرایی و شوراهای روستا و دهیاران در فرمانداری گرمسار برگزار شد از زحمات مهدی صحرایی قدردانی و حسن آبادی به عنوان بخشدار مرکزی گرمسار معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد