گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

راه اندازی آزمایشی فرستنده های دیجیتال DVB-Tصداو سیمای مرکز سمنان

۱۰:۰۸
استانها > مرکز > سمنان
منتظر حجت خبرداد:
راه اندازی آزمایشی فرستنده های دیجیتال DVB-Tصداو سیمای مرکز سمنان
سمنان – خبرگزاری مهر: مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: فرستنده های دیجیتال DVB-T در برخی مناطق استان بطور آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد منتظر حجت صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل صدا و سیمای مرکز سمنان، اظهار داشت: فرستنده های دیجیتال DVB-T شهرستان گرمسار با مناطق تحت پوشش این شهرستان، مناطق جنوب و جنوب شرق با پوشش جمعیتی 45 هزار نفر و شهرستان میامی با مناطق تحت پوشش آن بطور آزمایشی کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: ابراهیم آباد و ری آباد با پوشش جمعیتی 10 هزار نفر، شهرستان آرادان با مناطق تحت پوشش آرادان و روستاهای اطراف با پوشش جمعیت 9 هزار نفر، بخش ایوانکی با مناطق تحت پوشش ایوانکی، چشمه نادی، گاستانک و علی آباد با پوشش جمعیتی هشت هزار نفر، کلاته خیج از ایستگاه کوه قاسم با مناطق تحت پوشش این شهر، ابر، پادگان چهل دختر، محمدآباد ، کلاته اسد، جودانه، مناطق غرب میامی و روستاهای پشت بسطام با پوشش جمعیتی 17 هزار نفر و حسین آباد کالپوش با مناطق تحت پوشش حسین آباد با پوشش جمعیتی هفت هزار نفر نیز از فرستنده های دیجیتال DVB-T بهره مند شدند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان خاطرنشان کرد: پس از بررسی و رفع نواقص احتمالی در دوره آزمایشی، فرستنده های دیجیتال این مناطق بصورت رسمی افتتاح خواهد شد و مردم این مناطق می توانند 20 شبکه تلویزیونی و 20 شبکه رادیویی را با کیفیت تر از گذشته و به صورت دیجیتال دریافت کنند.

منتظر حجت تصریح کرد: در حال حاضر پوشش جمعیتی دیجیتال استان سمنان 78 درصد است.

معاون سیمای مرکز سمنان نیز در این نشست از تولید و پخش 16 هزار و 622 دقیقه ویژه برنامه های نوروزی در این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز در نوروز 93 توانست با تولید و پخش این میزان برنامه در قالب برنامه های تامینی، تولیدی، زنده تلویزیونی، رادیوئی و گزارش های خبری اوقات خوبی را برای مخاطبان خود مهیا سازد.

 احمد نیک کار برنامه های نوروزی امسال را نسبت به سال قبل متنوع تر دانست و تصریح کرد: از مجموع برنامه های پخش شده دو هزار و 673 دقیقه مربوط به برنامه های تولیدی تلویزیون شامل مجموعه زنده عیدانه، کودکانه، گزارش ورزشی، مراسم ایام فاطمیه، یاس کبود، همایش شهدای میغان، سخن دل، زیریک سقف، شاهرود شهر با صفا، خون بها (شهید اخلاقی)، تپش، پرسمان هفته، پاتوق، بسته های نسیم، با خطیبان جمعه، با ستاره ها، اقلیم ایران و ارتباط زنده با کاروان راهیان نور در مناطق آبادان، اروند رود، اهواز، ایلام، خرمشهر، دهلاویه، دهلران، چزابه و هویزه بود.

وی افزود: تامین سیمای این مرکز همچنین پنج هزار و 109 دقیقه برنامه در قالب فیلم های سینمایی داخلی و خارجی، سریال خارجی و انیمیشین را پخش کرد.

معاون سیمای مرکز سمنان میزان تولید برنامه های رادیویی ویژه نوروز 93 را شش هزار و 360 دقیقه عنوان و بیان کرد: علاوه بر ویژه برنامه تحویل سال نو با نام گلباران که به آداب و رسوم مردم استان، مصاحبه با مسافران نوروزی، پخش ترانه های محلی و ملی، ارتباط با ستاد تسهیلات نوروزی، اورژانس و اداره کل هواشناسی، صدای راهبران و محیط زیست اختصاص داشت.

نیک کار افزود: شبکه استانی صدا نیز در ایام نوروز با برنامه های صدای بهار، شبهای نقره ای نوروزی، در حریم بندگی، بهارانه، بانوی آب و آیینه (ویژه ایام فاطمیه)، آرام جان و ویژه برنامه های هدفمندی یارنه ها با مخاطبان همراهی کرد.

وی افزود: پخش 14 سخنرانی، گلستان حکمت و پخش 14 قسمت از مجموعه های نوروز در قومس به میزان یک هزار و 765 دقیقه از اقدامات تامینی این شبکه رادیویی بوده است.

سید قاسم سید آقایی معاون اطلاعات و اخبار اداره کل صدا و سیمای مرکز سمنان نیز در این نشست، میزان پخش ویژه برنامه های نوروزی اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز سمنان را 715 دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: این واحد در بخش های مختلف خبری ایام نوروز با برنامه هایی شامل 16 بخش خبر رادیویی به میزان 260 دقیقه، 16 بخش خبر تلویزیونی به میزان 320 دقیقه،30 گزارش خبری به میزان 90 دقیقه و 45 دقیقه ارتباط تلفنی با مدیران و مسئولان ستاد نوروزی استان تولید و پخش کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد