گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

کاتب با تشریح جلسات کمیسیون تلفیق مطرح کرد:

کاتب با تشریح جلسات کمیسیون تلفیق مطرح کرد:
تلاش تلفیق برای پایان بررسی بودجه تا عصر امروز / اختصاص 300 میلیارد تومان برای سیگنال‌رسانی به فرستنده‌های تلویزیونی
شبکه ایران/ سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه امیدواریم بررسی تبصره هدفمندی تا پایان امروز به اتمام می‌رساند گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان برای سیگنال‌رسانی شبکه‌های تلویزیونی از طریق فیبر نوری اختصاص یابد.

غلامرضا کاتب در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: مصوبه‌ای درباره سیگنال‌رسانی به شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم که بر این اساس وزارت ارتباطات مکلف شد از مجموع 300 میلیارد تومان درآمد بخش ارتباطات و مخابرات از مراکز ماکروویو که فیبر نوری در آنجا وجود دارد تا به محل فرستنده‌های تلویزیونی سیگنال‌رسانی انجام دهند تا هر زمانی که دشمنان ایران خواستند علیه ایران تحریم انجام دهند، کشور ما بتواند بدون استفاده از ماهواره و با سیگنال رسانی فیبر نوری پوشش صداوسیما را داشته باشد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد کرده بود که شرکت ملی نفت از هر مترمکعب فروش گاز 100 ریال بابت گازرسانی به مناطق سردسیر دریافت کند و 200 میلیارد تومان هم برای گازرسانی شهرهای زیر 20 هزار نفر هزینه کند اما کمیسیون تلفیق این 100 ریال را به 130 ریال افزایش داد تا بتوانیم بخش عمده‌ای از پروژه‌های گرمایشی روستایی در سال 93 را به اتمام برسانیم. همچنین کمیسیون تلفیق 200 هزار میلیارد تومان را به 300 میلیارد تومان افزایش داد.

130 میلیارد تومان اعتبار به سرانه مدارس اختصاص یافت

وی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق 130 میلیارد تومان اعتبار در سال 93 به سرانه مدارس اختصاص می‌یابد تا آموزش و پرورش این رقم را به صورت عادلانه در کشور و به ویژه در مناطق توسعه یافته توزیع کند.

کاتب گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد 300 میلیارد تومان برای آبرسانی روستاها اختصاص یابد تا مشکلات آبرسانی به روستاها برطرف شود. همچنین 20 میلیارد تومان برای طرح‌های عشایری و 60 میلیارد تومان هم برای آبیاری تحت فشار اختصاص دادیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به مصوبات دیگر این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 92 و سال‌های قبل از آن جانبازان بالای 25 درصد می‌توانستند وام مسکن با کارمزد 4 درصد را برای یک بار استفاده کنند که ما سال گذشته نیز مصوب کردیم که اگر در شهری جانبازان بالای 25 درصد نبود، جانبازان تا 20 درصد هم بتوانند استفاده کنند؛ این موضوع در لایحه بودجه سال 93 لحاظ نشده بود که کمیسیون تلفیق آن را تنفیذ کرد و حتی مقرر کرد که ایثارگرانی که بالای 2.5 سال سابقه حضور در جبهه را هم دارند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند. البته اولویت جانبازان بالای 25 درصد است و اگر در یک منطقه‌ای این جانبازان نبودند، جانبازان تا 20 درصد و ایثارگران هم می‌توانند استفاده کنند. همچنین فرزندان جانبازان 70 درصد و فرزندان شهدا هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای قیر

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: برای سرعت‌بخشی به پروژه‌های راهسازی و بهسازی روستاها و با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم، کمیسیون تلفیق مصوب کرد که وزارت نفت تا سقف 1500 میلیارد تومان نفت خام و مواد مورد نیاز پالایشگاه‌های تولیدکننده قیر را تامین کند و پالایشگاه‌های نفت هم در همین راستا موظف شدند قیر مورد نیاز آسفالت‌ها و راه‌های روستایی را تامین کند و به میزان 35 درصد از آن را در اختیار بنیاد مسکن و 15 درصد آن را در اختیار شهرداری‌های زیر یکصدهزار نفر جمعیت قرار دهند.

وی افزود: از آنجا که استعلام‌های سازمان ثبت اسناد به صورت حضوری انجام می‌شود، پیشنهادی داشتیم تا سازمان ثبت اسناد بتواند تعرفه‌های خود را افزایش دهد و از درآمدهای همین محل سیستم الکترونیکی خود را به بهره‌برداری برساند تا پاسخ استعلامات از طریق سامانه انجام شود لذا کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مبلغ 600 میلیارد تومان در قالب افزایش درآمدهای خود قوه قضائیه، به الکترونیکی کردن سامانه پاسخگویی به مردم اختصاص یابد. تا پاسخگویی به مردم به صورت سیستمی و با سرعت بالایی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: تبصره 21 لایحه بودجه در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه عصر امروز کمیسیون به پایان می‌رسد و بعد از آن پیشنهادات کارگروه‌های امنیت، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، آموزش و آموزش عالی کمیسیون‌ تلفیق برای الحاق به لایحه مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم که بودجه امروز در کمیسیون تلفیق نهایی شود تا در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورد بررسی قرار گیرد.//23

منبع: خانه ملت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد