گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد قطعه1 آزادراه حرم تا حرم 22 بهمن افتتاح می‌شود


در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

قطعه1 آزادراه حرم تا حرم 22 بهمن افتتاح می‌شود

» سرویس: اقتصادی - راه و ساختمان

قطعه یک آزادراه حرم تا حرم از چرمشهر تا گرمسار 22 بهمن افتتاح می‌شود.

امین مرادی - مسئول کنترل کیفیت قطعه چرمشهر به گرمسار پروژه آزادراه حرم تا حرم - در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه ساخت این قطعه از نیمه آبان 89 آغاز شده است، گفت: با توجه به فصل زمستان و سرما مشکلاتی برای انجام این پروژه داشتیم و طبق برنامه زمان‌بندی شده باید این پروژه سه ماه پیش تحویل داده می‌شد اما با توجه به بحث بودجه و مشکلات دیگر این مسیر 22 بهمن جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

وی با بیان اینکه برای انجام این پروژه با مشکل تملک اراضی مواجه بودیم حتی در بعضی مواقع برای زمین‌های بایر مالکانی پیدا می‌شد، افزود: مجبوربودیم رضایت مالکان را جلب کنیم و همه این‌ها منوط به پرداخت هزینه بود.

مرادی ادامه داد: بخش دیگر مشکلات مربوط به محیط زیست بود چون پروژه‌های احداث راه همیشه به محیط زیست خسارت وارد می‌کند و تبعات این موضوع منجر به تاخیر در انجام پروژه می‌شود.

وی تامین بودجه را مهمترین مشکل تاخیر در انجام این پروژه عنوان و اظهار کرد: برای ساخت این قطعه تا به حال حدود 340 میلیارد ریال هزینه شده است.

مسئول این پروژه تاکید کرد:‌ نهایت تلاشمان را می‌کنیم که پروژه‌ها از کیفیت لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، حد فاصل بین قم تا گرمسار آزادراه حرم تا حرم به طول 150 کیلومتر در حال ساخت است که هزینه و اعتبار در نظر گرفته شده برای این فاز از پروژه 367 میلیارد تومان است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها نیز پیش از این گفته بود مهمترین فاز اجرایی پروژه آزادراه حرم تا حرم، حدفاصل قم تا گرمسار است؛ طول این قطعه که قرارداد پیمانکاری برای آن مبادله شده حدود 150 کیلومتر است و شامل دو بخش 75 کیلومتری می‌شود.

به گفته احمدی نوری با اجرای این قطعه حدود 95 کیلومتر از مسیر موجود ‌کوتاه‌تر می‌شود و یکی از اصلی‌ترین قطعات است که زمان سفر را ‌کاهش می‌دهد که به تبع آن مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد، حجم سوانح رانندگی کم می‌شود و هزینه‌های سفر حداقل 30 درصد کاهش می‌یابد که این موارد رشد اقتصاد ملی و توسعه را به همراه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد