گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

خانواده مهم ترین نقش را در تربیت کودک ایفا می‌کند

استانها > مرکز > سمنان
حجت‌ الاسلام سایری:
خانواده مهم ترین نقش را در تربیت کودک ایفا می‌کند
گرمسار - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار گفت: خانواده به‌عنوان نهاد مهم و اساسی جامعه مهمترین و عمده ترین نقش را در تربیت کودک ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الاسلام علی اکبر سایری عصر یکشنبه در همایش گفتمان دینی ویژه دانش آموزان و اولیاء و مربیان مقطع دبیرستان شهرستان سرخه که با موضوع "نماز" در سالن همایش های دبیرستان دخترانه آفتاب گرمسار برگزار شد با بیان اینکه خانواده مهمترین نقش را در تربیت فرزندان به عهده دارد افزود: خانواده مهمترین واحد اجتماعی است که در تربیت و شکل گیری نظام رفتاری فرزندان بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: فرزندان در آغاز تولد در خانواده رشد کرده و خوب و بد را در آن محیط درک می‌کنند لذا والدین باید در خانه محیط مناسبی را برای جذب فرزندان به نماز فراهم آورند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار اظهار داشت: خانواده در تربیت اخلاقی و دینی فرزندان جایگاه بالایی دارد و تحقیقات نیز نشان داده که تربیت دینی توسط خانواده ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد.

سایری گفت: درک و فهم کودک نسبت به مسائل مذهبی بسیار محدود است و به همین علت او دائما در زمینه های گوناگون به سوال و پرسش می پردازد تا دامنه اطلاعات خود را وسیع تر سازد و آن چه مهم است دادن پاسخ به سوالات است که باید درست و قانع کننده باشد.

وی اضافه کرد: موفقیت در این امر بسته به آن است که والدین و مربیان، خود اعتقادات و اطلاعات روشنی داشته باشند و به آنچه که میگویند مومن باشند.

 سایری در خاتمه اظهار داشت: والدین و مربیان باید اعتقاد به خدا، مذهب و تعالیم آن را به گونه ای در کودک پدید آورند که روح مذهب در آنان به صورتی صحیح استوار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد