گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

عاملان قطع بیش از 25 اصله تاغ در گرمسار دستگیر شدند

به همت مأموران منابع طبیعی
عاملان قطع بیش از 25 اصله تاغ در گرمسار دستگیر شدند

عاملان قطع بیش از 25 اصله تاغ در شهرستان گرمسار به همت مأموران منابع طبیعی دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: عاملان قطع بیش از 25 اصله تاغ در گرمسار دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، کارشناس بیابان‎زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار امروز در این زمینه گفت: فردی سودجو در اقدامی شبانه شروع به قطع تاغ در منطقه شهرستان گرمسار کرد که با مشاهده نیروهای یگان حفاظت در منطقه و هماهنگی رئیس اداره و پاسگاه لجران و نیروهای بسیج دستگیر شد.

علی بهدانه ادامه داد: در این اقدام، سارق بیش از 25 اصله تاغ را قطع کرد که در واقع این تاغ‎ها از لحاظ قدمت جزو تاغ‎های مادر منطقه محسوب می‎شدند و متأسفانه قطع شدند.

وی گفت: چوب این تاغ‎ها بسیار مرغوب است و سودجویان برای تهیه زغال اقدام به قطع تاغ‎ها می‎کنند.

به گفته بهدانه، فعالیت بیابان‎زدایی در شهرستان گرمسار توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از سال 1348 به دلیل شرایط بحرانی در منطقه محسن‎آباد گرمسار آغاز و تاکنون حدود 22 هزار هکتار از اراضی بیابانی نهال‎کاری، بذرکاری، کنترل هرزآب با گونه‎های تاغ آتریپلکس، آشتیان، قره داغ انجام شده است.

به گفته این کارشناس، کاشت تاغ برای تثبیت ماسه و حفاظت خاک انجام و به صورت جنگل تاغ درآمده و باعث رونق فعالیت اقتصادی و کشاورزی در این مناطق شده است و در حال حاضر عملیات تاغ‎کاری در منطقه مکرش (ایستگاه کویر) ادامه دارد.

بهدانه هدف از تاغ‎کاری را کاهش سرعت باد و جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت ماسه‎های روان قلمداد کرد و گفت: همه اقدامات در کاشت تاغ‎ها جهت ایجاد فضای سبز و افزایش پوشش گیاهی در این مناطق است؛ از این رو، از همه مردم خواستاریم در حفظ این پوشش طبیعی و شناسایی و دستگیری این افراد به ما کمک کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد