گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

اولین یادواره شهدای سوسنگرد در گرمسار

برای اولین بار یادواره کشوری شهدای سوسنگرد در شهرستان گرمسار برگزار شد.

 

به گزارش گرمسارآنلاین به مناسبت هفته بسیج 30 آبان از خانواده شهدای ،رزمندگان وایثارگران سوسنگرد شهرستان گرمسار تجلیل شد.

در این یادواره 14 خانواده شهید سوسنگرد وهمچنین رزمندگان وایثارگران آن دوران و همچنین فرماندهان و جانبازان و دیگر شهرستان ها نظیر سمنان ،دامغان، شاهرود ، تهران ،خوزستان ،لرستان همدان ،مازندران در این یادواره حضور داشتند.

این یادواره از ساعت 9 صبح پنج شنبه 30 ابان سال 1392 در سالن همایشات دانشگاه آزاد واحد گرمسار آغاز شد وسخنرانی فرماندار ونماینده مجلس وامام جمعه  گرمسار ،بیان خاطرات از دوران فتح سوسنگرد توسط سردار اسلامی و همچنین با اجرای سورد گروه ای از شهرستان دامغان ونامه ی دختر شهیدسرتیب دوم غلام علی اشتری برای پدرش از برنامه های این یادواره بود .

وبرنامه با اهدای لوح تندیس و هدیه به خانواده و بازماندگان شهدای سوسنگرد شهرستان گرمسار وصرف ناهار به پایان رسید.

طاهری فرماندار گرمسار با اشاره به اهمیت بزرگداشت شهدای سوسنگرد بیان کرد:اگر ان زمان شهدا برای حفاظت از خاک ومیهنشان و آرمانهای امام وانقلاب رفتند ما هم باید امروز وارد حوزه های اقتصادی شویم وبا بصیرت وبا پیروی کامل از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برگ زریی درتریخ کشورمان ورق بزنیم.

در ادامه حجت الاسلام مهدی نژاد از حضور رزمندگان و خانواده شهدای سوسنگرد تجلیل کرد وافزود:از ابتدا پیدایش دو منطق بر دنیا حاکم بوده است منطق حق پرستی و منفعت پرستی که منطق منفعت طلب زیاده خواه است و همه چیز را برای خود میخواهدکه درمقابل آن حق پرستی است که کار آن فوق عقل میباشد.

مهدی نژاد ادامه داد:عقل در ان حد نیست که بتواند جایگاه شهید وشهادت را درک که در حدیث قدسی امده است خداوند میفرمایند"شهید با من است " شهید کسی است که با خدا معامله کرده است.شهید نسبت به دیگر افراد یک معاد بیشتر دارد رمعاد جسمی و معاد روح سوم معاد جسم وروح که این سه معاد را تمامی انسانها دارا هستند وفرقشان با شهید در معاد چهارم است معاد به جامعه که ویژه شهید است یعنی فکر ورفتار و اخلاق او بعداز شهادت به جامعه بازمیگردد.

امام جمعه گرمسار زنده نگه داشتن یاد وخاطر شهدا را لازم دانست.

علامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار نیزبه دستورامام به آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد وگفت:صدام هیچگاه اراده امام (ره)را نفهمید و همچنین مقاومت مردم ایران را هیچ وقت احساس نمیکرد که این دو پیام یادگاری از انقلاب است که باید همیشه در خاطر بماند.

وی در ادامه افزود:آنچه که کشور را تا به امروز پیش برده است ادامه دادن راه ولایت ومقاومت رهبری است این که ما در مذاکرات ژنو اینطور پیش میرویم از همین ولایت مداری و مقاومت است این مقاومت نشان از اراده ملت ایران و رهبرمعظم دارد.

نماینده مردم گرمسار با اشاره که ایران تسلیم زور نمیشود خاطرنشان کرد: ملت ما تسلیم زور نمیشود ولی مذاکره میکند گفت ومان داریم و احترام میگذاریم ولی ذلت را نمی پذیریم.ایران فرهنگ مقاومت را در دنیا زنده کرده است آنجه که در فرهنگ مقاومت  ما نهادینه شده است همان هی هات من لذله حسینی است .

در ادامه سردار اسلامی مراحل اشغال سازی سوسنگرد و نحوی آزادسازی آن را شرح داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد