گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

عقده‌گشایی مجازی آشوبگران علیه اسلام به بهانه روز جهانی زن

شبکه ایران: «قوانین اسلام واپسگرایانه است»، «زن در اسلام جنس دوم است»، «حکم دیه در اسلام غیرانسانی است»، «تعدد زوجات ضدبشر است» و... این عبارات تنها بخشی از اظهارنظرهای افرادی است که در پوشش «تلاش برای احقاق حقوق زنان»، اندیشه‌های فمینیستی درباره زنان را تبلیغ می‌کنند؛ اندیشه‌هایی که قله و فتح‌الفتوح حقوق زنان را در «مرد شدن» خلاصه کرده است. در این تفکر، مرد جایگاه ارزشمندی دارد که زن در صورت عدم احراز اینجایگاه، به شایستگی خود نمی‌رسد. در واقع برای زن ایده‌آل بودن باید به یک مرد تبدیل شد.

این اندیشه‌ها درحالی در زرورق «احقاق حقوق زن» و «پاسداری از جایگاه اجتماعی زن» به دختران جهان پیشکش می‌شود که حامیان این جریان، دین مبین اسلام را که ملاک ارتقای جایگاه افراد را منحصر به دانش، تفکر و ارزش‌های انسانی می‌داند، به «تحجر» و صدور احکام «ضد زن» متهم می‌کنند. جریان موسوم به «فمینیسم ایرانی» نیز که توسط افرادی مثل شیرین عبادی، شادی صدر و شیوا نظرآهاری هدایت می‌شود، در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای را با نهادهای به اصطلاح حقوق‌زنان در آمریکا و اروپا برقرار کرده‌اند و با دریافت کمک‌های گسترده مالی از این سازمان‌ها، درصدد هستند تا با ارائه الگوی غربی برای زنان و دختران ایرانی،‌‌ همان تصویری که از «زن برگزیده» در غرب ارائه می‌شود را نقطه کمال دختران معرفی کنند.
 
با این حال و درحالی که کارنامه سیاه اقدامات این تشکیلات برای زیر سوال بردن احکام اسلامی و ناعادلانه خواندن آن‌ها در زمینه حقوق زنان، زبانزد عام و خاص است، برخی افراد که کباده «روشنفکری دینی» می‌کشند نیز نوای همراهی با این افراد سرداده‌اند و از «غیرانسانی بودن» احکام اسلامی صحبت می‌کنند؛ موضوعی که جریان موسوم به سبز سابقه درخشانی در آن دارد.
فائزه هاشمی: احکام اسلامی، انسانی نیستند!
چندی پیش، فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با یک سایت الحادی مدعی شد که نص صریح قرآن کریم مبنی بر «تعدد زوجات» و همچنین بحث مربوط به مهریه زنان، «غیرانسانی» است و هیچ انسانی حاضر به پذیرش آن نیست.
این اظهارات توهین‌آمیز فائزه هاشمی دقیقا نشات گرفته از تفکرات همین گروه‌های ضددین است که قبلا هم در روزنامه زن که توسط وی منتشر می‌شد، پوشش داده شده است. وی همچنین چندی پیش اصالت نماد رسمی عفاف و پاکدامنی دختران ایرانی را زیر سوال برد و از اینکه بعد از انقلاب شکوه‌مند اسلامی، پوشش «چادر» به عنوان یک ارزش مطرح شده، ابراز تاسف کرد!
 
البته توهین به ارزش‌های اسلامی و احکام دینی و «کهنه» و «قدیمی» خواندن آن‌ها منحصر به فائزه هاشمی رفسنجانی نیست؛ پیش از او هم کسی که خود را «روشنفکر‌ترین زن ایران» و «روشنفکر قرآن‌پژوه» نامیده، برخی قوانین دین مبین اسلام را «واپسگرایانه» خوانده بود.

خدمات متقابل جریان آشوب و فمینیسم
زهرا رهنورد چندی پیش رسما از حکم صریح اسلام درباره دیه انتقاد کرد و با «واپسگریانه» خواندن این حکم، گفت: «در قوانین واپس‌گرا زن به عنوان جنس دست چندم تلقی شده، در کدام قلمرو است که تبعیض وبی عدالتی در قوانین ما لحاظ نشده... دیه نامساوی زن و مرد، قوانین تبعیض آمیز مربوط به طلاق و تابعیت و غیره».
رهنورد به این هم اکتفا نکرده و در طی ۶ ماه گذشته، دفعات متعدد به دیدار سران تشکیلات فمینیستی ایران رفته و با سخنرانی‌های آتشی، تلاش مضاعفی را برای جلب توجه و نظر این افراد صورت داده است.
 
تمام پروژه‌های جریان آشوب علیه حجاب
در همین راستا و به تازگی برخی گروه‌های مخالف نظام در صدد سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توهین و هتاکی علیه مقدسات دینی و اسلامی ایرانیان هستند؛ موضوعی که به ویژه در زمینه حجاب رنگ و بوی تندتری به خود گرفته است.
 
در این میان شبکه فمینیستی زنان ضدانقلاب که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، تلاش گسترده‌ای را برای تبدیل هشتم مارس (۱۷اسفند) روز جهانی زن به یک روز مخالفت با احکام اسلامی صورت داده‌اند.
 
بر همین اساس برنامه‌ریزان جریان ضدانقلاب داخلی نیز به دنبال آن هستند تا از این مساله سوءاستفاده کنند و با فراخوان، خواستار حضور هواداران خود در خیابان‎های تهران و احیای آشوب‌های خیابانی شده‌اند؛ فراخوانی که از سوی برخی حامیان این جریان مانند «شیرین عبادی» به عنوان روز کشف حجاب نامگذاری شده است.

کد خبر:81338 -  

 

کروبی را همسرش فیلم کرده بود

شیرین عبادی که سابقۀ دفاع از هم‌جنس بازان، بهائیان، منافقین، سلطنت‌طلبان و حتی صهیونیست ها را در کارنامه دارد، طی مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های حامی فتنه به نکتۀ جالبی در ارتباط با مهدی کروبی اشاره کرده است.

به گزارش شبکه ایران، عبادی در مصاحبه با سایت اتاق فکر لندن گفته است که "در مورد خانم رهنورد و خانم کروبی باید بگویم که شخصیت مستقل آن‌ها و دفاعی که از حقانیت همسران‌شان می‌کردند باعث دستگیری آن‌ها شد."
 
او در ادامه به نکتۀ جالبی اشاره کرده و می‌گوید: دیدیم که آخرین پیام آقای کروبی توسط همسرش ضبط و به بیرون ارسال شد.
 
البته سایت مذکور که از حصر فتنه‌گران با عنوان زندان نام برده،‌ توضیح نداده است که چگونه در بازداشتگاه مورد ادعای آنان، امکان فیلمبرداری و ارسال تصویر کروبی مهیا بوده است!
 
آقای کروبی در ماه های اخیر مصاحبه های متعددی با رسانه های بیگانه و ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد که محور اکثر آنان تحریک آشوبگران به ایجاد ناآرامی بود.
 

کد خبر:81336 -  

 

پاسخ مراجع تقلید درباره سلام مرد به زن نامحرم

برنا:کرامت خداوند و انبیای الهی جاری است. به همین دلیل دین اسلام به عنوان کامل‌ترین و دین مهربانی شناخته شده است. قوانین اجتماعی اسلام همه مسلمانان را موظف نموده تا در جامعه اسلامی به تمام شهروندان مسلمان و غیرمسلمان احترام گذارند و آنها را محترم بشمارند.

پیامبر اعظم(ص) نیز پیامبر رحمت نامیده شد و پیام آوران رحمت و مهربانی خداوند در میان مخلوقات است و به دلایل فضایل اخلاقی پیامبر اعظیم الشان حضرت محمد(ص) برای بسیاری از مردم نه تنها در صدر اسلام بلکه امروزه با مطالعه قرآن، احادیث و فضایل اخلاقی آن پیامبر به دین اسلام گرویده و مجذوب آن شده اند. خداوند نیز به واسطه این فضایل و مکارم اخلاق حضرت محمد(ص) را به عنوان الگوی کامل تمام مسلمانان، آزادگان و روشن دلان قرار داده است. لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ.(احزاب :21)
به تحقیق، برای شما در زندگی رسول خدا (ص) الگوی نیکویی است .(1)

یکی از این فضایل اخلاقی که جزو سنت پیامبر اعظم(ص) است و در میان مسلمانان نهادینه شده، سلام کردن به مردم است و احادیث بسیاری پیرامون ثواب این کار نقل شده و بسیاری از احادیث درباره سبقت گرفتن پیامبر(ص) در سلام کردن آمده است. در این میان نیز خداوند می فرماید "هر گاه کسانی که به آیات ما ایمان دارند نزد تو آیند، به آنها بگو سلام بر شما! پروردگارتان رحمت را بر خود فرض کرده؛ هر کس از شما کار بدی از روی نادانی کند سپس توبه و اصلاح نماید مشمول رحمت خداوند می شود. چرا که آمرزنده مهربان است."(2)

رهبر فرزانه انقلاب در مورد تصویر کیفیت برخورد زن و مرد می فرمایند: "تصویر کیفیت برخورد زن و مرد در اخلاق اسلامى و قانون اسلامى هم به نظر ما بایستى بیشتر رویش کار شود. بعضى متدین هم هستند، اما چون با مفاهیم اسلامى درست آشنا نیستند و اخلاقیات مرتبط با روابط زن و مرد را در اسلام درست نمی دانند، تدینشان موجب نمی شود که از غلظت‌شان کم شود، از تحکم و زورگویى‏شان بکاهد؛ نه، هم متدینند، هم آن تحکم ها و زورگوئى‏ها را دارند؛ این هم باید اصلاح شود. اخلاق اسلامى در روابط زن و مرد - به‌خصوص در داخل خانواده - باید مورد توجه قرار گیرد. البته مسأله‏ حجاب خیلى مهم است. من مسأله‏ حجاب را واقعا مهم می دانم. اهمیت مسأله‏ حجاب در جاهاى باواسطه‏اى خودش را نشان می دهد؛ از جمله در مسأله‏ خانواده خودش را نشان می دهد.(3)
 
سلام کردن و جواب سلام که از نظر اسلام واجب است دارای احکامی است در همین رابطه خبرنگار خبرگزاری برنا حکم فقهی به پاسخ مراجع تقلید را درباره یکی از مسایل این فضیلت اخلاقی و اجتماعی پرسیده است که سؤال و پاسخ آن را در زیر می توانید ببینید.

سوال: سلام کردن مرد به زن نامحرم چه حکمی دارد؟

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): فى نفسه مانعى ‌ندارد، مگر اینکه خوف ارتکاب گناه و یا مفسده‌ای در میان باشد.

آیت الله مکارم شیرازی: از بعضی از اخبار استفاده می شود که سلام کردن به زن جوان مکروه است.

آیت الله سیستانی: مکروه است.

همچنین یک تن از مجتهدین و مدرسین حوزه علمیه این گونه پاسخ داده اند:

آیت الله علوی گرگانی: سلام مرد نامحرم به زن جوان کراهت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد