گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

محسن هاشمی از آرزوی خود می گوید+حاشیه های مراسم تودیع

کد خبر : 36338     زمان ارسال خبر : دوشنبه 16/12/1389 ساعت : 18:16

حاشیه دیدار پاس و پرسپولیس 2

بازیکن تیم پاس بعد از درگیری لفظی با سرمربی پرسپولیس با دایی روبوسی کرد.


   نادر احمدی در دقیقه 82 با علی دایی درگیری لفظی پیدا کرد. در این دقیقه دایی از بازیکن پاس خواست که به دلیل مصدومیت بازیکن پرسپولیس توپ را به بیرون بزند،‌اما او این کار را نکرد و با سرمربی پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرد.
این درگیری لفظی باعث ورود مسئولان و مربیان دو تیم وارد به داخل زمین شد و در نهایت با دخالت جلال مرادی؛ ناظر مسابقه بازیکن پاس از دایی عذرخواهی کرد و سپس روی دایی را بوسید تا این اتفاق به پایان برسد،‌اگر چه بازیکن پاس با دریافت یک کارت زرد هم جریمه شد.

*مهدی آقامحمدی بازیکنی از تیم پاس که در دقیقه 40 تعویض شد مستقیما به رختکن رفت و بر روی نیمکت تیم نیامد.

دیدار تیم های پاس همدان و پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک به سود سرخ پوشان پایان رسید.  

در اولین گفتگو پس از استعفا؛
دوری از مترو برای من که سال های زیادی از عمرم را صرف توسعه و ساخت آن کردم کار بسیار سختی است و اگر به من بگویند حتی در سطوح پایین هم در مترو خدمت کن، می پذیرم چرا که همچنان آرزویم تکمیل هر چه سریعتر خطوط و به ثمر نشستن تلاش همه کسانی است که برای مترو زحمت کشیده اند.
ر طول 17 سال گذشته هربار صحبت از مترو و توسعه آن شده ، اولین اسمی که به خاطر آمده محسن هاشمی بوده است . فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با سابقه تحصیل در رشته مدیریت صنعتی، فعالیت در حوزه های فنی و موشکی سپاه در اولین گفتگوی خود پس از استعفای از مدیرعاملی متروی تهران از آرزوی خود می گوید.

محسن هاشمی که به تازگی مشاور شهردار تهران شده است در گفتگو با خبرنگار «فردا» خاطرنشان کرد: در تمام مدتی که مدیریت مترو را بر عهده داشتم سعی کردم دچار احساسات و تغییر برنامه های شرکت به دلیل مسائل سیاسی و توصیه های ویژه نشوم و هر جا که احساس کردم مسیر در حال رفتن به سمت اشتباه است به شدت روبه روی آن ایستادم. چون هدفم تنها به ثمر رسیدن تلاش ها و توسعه سریع خطوط مترو بود تا شهروندان بتوانند از این وسیله نقلیه سریع ، پاک و ایمن بیشتر بهره مند شوند و معضلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا در تهران کاهش یابد.

وی در خصوص سابقه 17 ساله مدیریتش در متروی تهران و چگونگی ارتباطش با مجموعه مترو پس از استعفا تصریح کرد: دوری از مترو برای من که سال های زیادی از عمرم را صرف توسعه و ساخت آن کردم کار بسیار سختی است و اگر به من بگویند حتی در سطوح پایین هم در مترو خدمت کن، می پذیرم چرا که همچنان آرزویم تکمیل هر چه سریعتر خطوط و به ثمر نشستن تلاش همه کسانی است که برای مترو زحمت کشیده اند از کارگر گرفته تا مهندسان و مدیران مجموعه .

به گفته مشاور شهردار تهران ادامه همکاری با مجموعه مترو بستگی به مسئولان شهرداری تهران دارد و اینکه من بتوانم حتی در پایین ترین سطوح کمکی به توسعه مترو کنم.

مهندس محسن هاشمی در مورد اقدامات صورت گرفته در طول مدیریت وی در مترو تهران گفت: ورود به مساله مترو به تشویق آیت الله رفسنجانی بود و توسعه خطوط ریلی در تهران از سال 63 که ایشان رئیس مجلس بودند آغاز شد.

مدیر عامل سابق مترو تهران افزود: من نیز به توصیه ایشان وارد این حوزه شدم و با توجه به نقش و اهمیتی که این موضوع برای کشور و مردم داشت تمام وقت خود را صرف توسعه مترو کردم. پیش از اینکه وارد این حوزه شوم نیز دوره های مدیریتی به ویژه مدیریت صنعتی را گذراندم و سعی کردم آنچه آموخته ام را در اجرا به کارگیری کنم.


وی در پاسخ به این سئوال که اگر اعتبارات مصوب و قانونی مترو در طول مدیریت شما و به ویژه طی سال های اخیر به موقع و به طور کامل پرداخت می شد اکنون مترو چه وضعیتی داشت، گفت: 5 هزار میلیارد تومان بودجه ای که می توانستیم از آن برای توسعه مترو بهره مند شویم به ما پرداخت نشد که اگر این اعتبارات به مترو تزریق شده بود اکنون 7 خط مترو را می توانستیم تکمیل کنیم.

محسن هاشمی ادامه داد: مترو تهران از هزار میلیارد تومان بودجه صندوق ذخیره ارزی ، 3 هزار میلیارد فاینانس و هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بی بهره ماند که اگر این اعتبارات به مترو داده می شد اکنون بیش از 200 ایستگاه در مترو داشتیم و قادر بودیم روزانه 5/4 تا 5 میلیون سفر را با مترو محقق کنیم.


وی افزود: همچنین در صورت تامین اعتبارات مصوب مترو به جای 800 واگن اکنون می توانستیم در خطوط مترو از 2 هزار واگن بهره مند شویم و دیگر شاهد این حجم از ازدحام در واگن ها نباشیم و مسافران راحت تر با مترو سفر کنند.

حاشیه های مراسم تودیع
به گزارش خبرنگار «فردا»، مراسم تودیع محسن هاشمی ، مدیرعامل سابق متروی تهران در حالی امروز در سالن ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد که تا یک ساعت قبل از شروع مراسم ظرفیت سالن تکمیل شده بود.

در این مراسم خانم بنی اسد، مشاور رئیس جمهور ، ارشاد منش از مسئولین وزارت کشور ، مهدی هاشمی ، معاون اسبق وزارت کشور نیز به همراه تنی چند از فرماندهان ناجا و راهور ، نمایندگان مجلس ،احمد مسجد جامعی و مهدی چمران و شمار زیادی از خبرنگاران رسانه های عمومی حضور داشتند.

محسن هاشمی در این مراسم یادآور شد:دوستی امسال به من گفت که سال سیزدهم است که مدیرعامل مترو هستی و 13 عدد نحسی است. شاید شما امسال از مترو بروید، من به این موضوع اعتقادی نداشتم اما نکته جالب این است که در سیزدهمین سال در روز 13 اسفند در ساعت 13:37 دقیقه خبر استعفای بنده منتشر شد.

وی همچنین در مورد دو تذکر قالیباف نیز گفت : شهردار تهران دوتذکر به من دادند که یکی شوخی نکردن در جلسات بوده و دیگری کثیف نکردن شهر در حاشیه کارگاه های مترو بوده است.

او با عذر خواهی از کارکنان مترو گفت : بعض وقتها ممکن است داد و فریادی کرده باشم که حتما برای کار بوده و غمگین ترین لحظه هم لحظه جدایی از کارکنان مترو است .

محسن هاشمی طی سخنرانی با بغض خاصی صحبت می کرد که در نهایت موجب شد مدیرعامل سابق متروی تهران به گریه بیافتد که این مسئله با گریه کارکنان مترو همراه شد .

با پایان سخنرانی هاشمی ، تشویق حاضرین در مراسم چندین دقیقه به صورت مستمر ادامه داشت .

شهردار تهران نیز در سخنرانی خود در این مراسم ضمن تمجید از فعالیت های محسن هاشمی در دوران مدیریت مترو از عملکرد رادیو در خصوص اینکه "با رفتن هاشمی دولت بودجه مترو را می دهد " انتقاد کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد